BulgarianChinese (Simplified)CzechDanishDutchEnglishEstonianFinnishFrenchGermanHungarianItalianJapaneseLatvianNorwegianPolishRussianSlovakSpanishSwedish
  • +31-6-236-62-019
  • info@smoke-eaters.nl

HET BESTUUR HEEFT UW HULP NODIG

HET BESTUUR HEEFT UW HULP NODIG

Een vereniging is een organisatie met leden die een gezamenlijk doel nastreven. De leden betalen contributie en kiezen zelf een bestuur.

Voor VJB Smoke Eaters is dit doel het bevorderen van de ijshockeysport in de meest brede zin van het woord; door het organiseren van trainingen, wedstrijden en evenementen.

Hiervoor zijn bestuursleden nodig die niet alleen veel affiniteit met besturen hebben, maar vooral de handen uit de mouwen steken. Maar daar gaat het ook wel eens mis.

Bestuurders doen veel en vragen weinig of te laat hulp. Leden zien of denken dat alles goed geregeld is en dat er geen hulp nodig is.

Dat leidt er vaak toe dat ‘het werk dat gedaan moet worden’ bij een te kleine groep (bestuurders) komt te liggen en dat maakt een vereniging kwetsbaar.

Als vereniging zijn we samen verantwoordelijk dat onze doelen ook gehaald worden. Dat kan door meedenken, maar natuurlijk ook door meewerken.

Wij willen graag de aandacht vragen voor een paar zaken: de toernooien en het aanstellen van een vrijwilligerscoördinator.

De toernooien.
Thuistoernooien zijn heel erg belangrijk voor de VJB: ze brengen geld in het laatje! Zonder de inkomsten van de toernooien redden we het niet op financieel gebied.

Er is een toernooicommissie die veel regelt, maar niet alles zelf kan doen. Uitgangspunt is dat alle ouders van de eigen teams die deelnemen aan het thuistoernooi één of meerdere taken vervullen volgens het toernooirooster (zie de bijlage ).

Vanuit de ervaring dat we altijd handen tekort komen is er een regel opgesteld dat op de dagen van onze eigen toernooien geen enkel team deel kan nemen aan een extern toernooi.

Eigenlijk een soort van noodmaatregel die vaak zorgt voor onbegrip. Het zou ook anders kunnen. Bijvoorbeeld dat we aan het begin van ieder seizoen een oproep doen aan alle ouders om in te schrijven als hulp bij de toernooien. Komt daarop voldoende aanmelding dan leggen we dat vast en hoeft de bovengenoemde regel niet te worden toegepast.

Komt er onvoldoende aanmelding uit een bepaald team dan geldt voor dat team de regel wel.

De toernooien voor komend seizoen zijn als volgt:
U8 en U10: 31 maart en 1 april
U14 : 7-8 april
U12: 14 -15 april

Wij willen nu graag de proef op de som nemen en vragen u per omgaande aan het secretariaat aan te willen geven of u in staan en bereid bent taken te vervullen bij de komende toernooien.

De deadline om dit aan te geven is: 15 januari 2018. Het zou geweldig zijn als we met zijn allen de schouders eronder kunnen zetten en ook onze kinderen zo de gelegenheid kunnen bieden om aan zoveel mogelijk externe toernooien mee te doen.

Vrijwilligerscoördinator.
Er is een dringende behoefte aan het aanstellen van een vrijwilligerscoördinator. Het bestuur heeft de handen meer dan vol en is op zoek naar iemand die ‘ feeling’  heeft en voldoende tijd om deze functie invulling te geven. Hieronder de omschrijving zoals die in functieprofielen van de VJB staat:

3.1. VRIJWILLIGERSCOÖRDINATOR
Bepaalt in samenspraak met de overige commissieleden het beleid van de vrijwilligerscommissie en is verantwoordelijk voor de uitvoering voor onder andere: werving en plaatsing vrijwilligers, ondersteunen en begeleiding vrijwilligers, het stimuleren van deskundigheidsbevordering, het schrijven en uitzetten van vrijwilligersbeleid het maken van afspraken, regels en wetgeving communicatie op het gebied van vrijwilligers(beleid)
Tijdsinvestering: 6 uur per week. Bij hoge uitzondering meer.

Tevens zijn we op zoek naar ouders/familieleden/kennissen die het leuk vinden om één of meerdere keren per jaar te ondersteunen bij (extra) activiteiten. Met deze activiteiten doen we aan teambuilding en willen we onze sport meer bekendheid geven en/of geld inzamelen. (bijv. carnavalsoptocht, open dagen, chocolade-actie).

Heb je interesse in de rol van vrijwilligerscoördinator, of wil je deelnemen aan de vrijwilligerspool, dan kun je je aanmelden via secretariaat@smoke-eaters.nl

BIJLAGE: werkzaamheden bij toernooien VJB.
Zaterdag en Zondag

Taken                                    Tijd                                        Personen 

Broodjes smeren eén uur voor de eerste wedstrijd aanwezig zat-zon 4 pers

 

Teambegeleiding 8.00 uur tot einde 3 pers hele dag

 

Sleuteldienst 8.00 uur tot einde 2 pers hele dag

 

Boarding 8.00 uur tot einde 3 pers hele dag vlg dweilschema alleen bij de u8- u10

 

Hulp lunch 11.30 – 13.00 uur

 

13.00-14.30

3 pers

 

3 pers

 

 
VIP Bar 8.00 – 11.00 uur Math

1 pers

 

 

  11.00 – 14.00 uur Math

1 pers

 

  14.00 – 18.00 uur Math

1 pers

 

Frituur 11.30 – 13.00 uur 2 pers

 

  13.00 – 14.30 uur 2 pers

 

  14.30 – 17.00 uur 2 pers

 

Tombola verkoop U12-U14

 

Bij U8-U10 2 pers vanwege de spelvorm

12.00 uur-14.00 1 pers u12-u14

 

2 pers u8-u10 spelvorm

 

  14.00 uur-16.00 1 pers u12-u14

 

2 pers u8-u10 spelvorm

 

 

 

Officials Indeling op lijst scheidsrechters uit de eigen oudergroep
Poetsen Einde van de dag Allen samen

 

 

 

M +31 (0)6 23662019 | E secretariaat@smoke-eaters.nl | www.smoke-eaters.nl

Lex Eckhardt